TÁJÉKOZTATÓ a lakás rendeltetési egységek számáról szóló hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó szabályok megváltozásáról

  • létrehozva: 2023. 02. 01.
  • frissítve: 2023. 02. 01.

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy 2023. január hónapban módosultak az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Kormány rendeletben a többgenerációs épületekben található rendeltetési egységek számának megállapítására vonatkozó szabályok.

  • A lakás rendeltetési egységek számának meghatározásánál már nem kell figyelembe venni a lakások önálló bejáratára és a lakások műszaki megosztására vonatkozó előírásokat, azaz a lakásoknak önálló bejárattal nem kell rendelkezniük, a lakások nyílhatnak egymásból is, átjárhatóak lehetnek.
  • A változást követően egy mérési ponthoz (felhasználási helyhez) továbbra is maximum 4 lakás tartozhat, de a társasházak egyéb önálló ingatlanán, azaz egy albetéten belül több, de legfeljebb 4 további kialakított lakás is figyelembe vehető.
  • A lakások megfelelőségét az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 105. § (1) bekezdésben leírt egyéb követelmények szerint továbbra is vizsgálja a jegyző.

Figyelemmel a fentiekre, újra benyújthatják kérelmüket azok a tulajdonosok, akiknek az ingatlana a jogszabályi változást követően már megfelel a vonatkozó előírásoknak.

A hatósági bizonyítvány a csatolmányban található formanyomtatvány kitöltésével következő módon igényelhető:

A kitöltött, tanúzott nyomtatványt VAGY elektronikus úton az ügyfélkapun e-papíron (https://epapir.gov.hu/) VAGY postai úton, VAGY személyesen, a polgármesteri hivatal portáján lévő gyűjtőládába kell bedobni.

További tájékoztatást a 22/560-805 telefonszámon lehet kérni.

További hírek:

Tour de Hongrie

általános | 2025. 05. 12.

Tisztelt zártkertben élő Lakosság!

A zártkerti lakott ingatlanokon keletkezett szennyvíz elszállítása jelenleg a PATAKOM Kft.-vel kötött közszolgáltatási szerződés keretein belül történik, önkormányzati rendeletben meghatározott rezsicsökkentett díj ellenében.

Megállapításra került, hogy a fenti önkormányzat által biztosított kötelező közszolgáltatás tartalma a háztartási szennyvíz begyűjtésére terjed ki, az ivóvízhálózattal el nem látott külterületi, zártkerti ingatlanokról a talajvízből származó szennyvízre nem.

FELHÍVÁS - „Mór Város Díszpolgára” kitüntető cím adományozására

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete attól a céltól vezérelve, hogy a helyi közösség szolgálatában kiemelkedő érdemeket szerzett személyeket és szervezeteket méltó elismerésben részesíthesse, valamint személyüket és cselekedeteiket megfelelőképpen értékelve állíthassa példaként az utókor elé Mór Város Díszpolgári Címet, valamint Pro Urbe Emlékérmet alapított.

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének a városi kitüntető címek és díjak alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló 20/2015. (VI.3.) önkormányzati rendeletének I. fejezete értelmében a díjak kétévenként adományozhatók, páratlan évben „Mór Város Díszpolgára” kitüntető cím, páros években Pro Urbe Emlékérem, így 2025. évben „Mór Város Díszpolgára” kitüntető cím kerülhet adományozásra.

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete nevében – 32/2015. (VIII.31.) Ök. rendelet (továbbiakban: Rendelet) 5. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján – az Önkormányzat tulajdonát képező alábbi ingatlan/ok (nem lakáscélú helyiségek) vonatkozásában MÓR-HOLDING Kft. pályázatot ír ki, és nyilvános versenytárgyalás keretében bérbe adja: