Közigazgatási és Szociális Iroda
I. A Közigazgatási és Szociális Iroda felépítése
1. A Közigazgatási és Szociális Iroda (a továbbiakban: Iroda) a Móri Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), mint költségvetési szerv belső szervezeti egységeként működik. Az Iroda vezetését a jegyző által e feladattal megbízott irodavezető látja el.
2. Az Irodában az irodavezető és 4 - az irodavezetőnek alárendelt - ügyintéző látja el feladatait az alábbi munkakörök szerint:
a) irodavezető,
b) anyakönyvvezető,
c) szociális ügyintéző,
d) hatósági ügyintéző,
e) hatósági és hagyatéki ügyintéző,
II. Az Iroda általános és speciális feladatai
Az Iroda általános feladatait a Móri Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, speciális feladatait jelen ügyrend III. fejezete tartalmazza.
III. Munkakörökre lebontott feladat- és hatáskörök
1. Az Iroda feladatait öt különböző munkakörben látják el az iroda dolgozói. A feladatok a munkaköröknek megfelelően az alábbiak szerint oszlanak meg:
1.1. Irodavezető
- közvetlenül irányítja, szervezi és szakmailag segíti az Iroda dolgozóinak munkáját, gondoskodik az Iroda feladatainak ellátásáról, koordinálja és megszervezi azok végrehajtását;
- biztosítja az Irodán belül a munkarend betartását, a hivatal más részlegeivel való koordinációt és rendszeres kapcsolattartást, gondoskodik a munka folyamatos viteléről, a távollevők helyettesítéséről;
- felügyeli, illetve részt vesz a társhatóságoktól, illetve más hivatalos szervektől érkezett megkeresésekre történő válaszadásban, szükség esetén környezettanulmányok készítésében;
- kialakítja az együttműködést mindazon szervekkel, szervezetekkel, amelyek működése szorosan kapcsolódik az iroda feladataihoz;
- ellátja az Iroda dolgozóinak személyi ügyeivel kapcsolatos, munkakörébe tartozó feladatokat, úgymint jelenléti ívek ellenőrzése, szabadságolási terv elkészítése, szabadság engedélyezés, munkaköri leírások elkészítése, teljesítményértékelés TÉR rendszerben történő elkészítése, célfeladatok kitűzése;
- közreműködik a választások előkészítésével és lebonyolításával összefüggő Irodát érintő feladatok megszervezésében, összehangolásában és végrehajtásában;
- részt vesz a képviselő-testület, a társulási tanácsok és – igény szerint – az egyéb bizottságok ülésein, segíti a képviselő-testület, a társulási tanácsok, a bizottságok és a tisztségviselők munkáját;
- gondoskodik a képviselő-testület és a társulási tanácsok üléseire készítendő, Irodát érintő előterjesztések kidolgozásáról;
- felülvizsgálja a képviselő-testület és a társulási tanácsok üléseinek Irodát érintő anyagait és a döntések tervezeteit, közreműködik a véglegesítésben, határozati javaslatok és rendelet-tervezetek kialakításában;
- figyelemmel kíséri, illetve az Iroda feladatkörét érintő kérdésekben szervezi a testületi és a társulási tanácsi határozatok végrehajtását és biztosítja, hogy a végrehajtás helyzetéről a testület és a társulási tanácsok rendszeres tájékoztatást kapjanak;
- szervezi a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseinek előkészítését, az anyagok összeállítását és leadását, részt vesz az előterjesztések kidolgozásában;
- felülvizsgálja a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseinek anyagait és a döntések tervezeteit, közreműködik a véglegesítésben és a határozati javaslatok kialakításában;
- szervezi a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseinek jegyzőkönyvei, valamint a határozatok szerkesztését, gondoskodik a határozatok érdekeltekhez való továbbításáról;
- figyelemmel kíséri, illetve szervezi a Szociális és Egészségügyi Bizottság határozatainak végrehajtását és biztosítja, hogy a végrehajtás helyzetéről a Szociális és Egészségügyi Bizottság tagjai rendszeres tájékoztatást kapjanak;
- panaszbejelentések, birtokvédelmi ügyek intézése;
- gondoskodik az Irodát érintő statisztikai jelentések határidőre történő elkészítéséről;
1.2. Anyakönyvvezető
1.2.1. anyakönyvi igazgatási feladat-és hatáskörök:
- folyamatosan végzi az elektronikus anyakönyvi nyilvántartással kapcsolatos feladatokat; kezeli az anyakönyvi irattárat és gondoskodik a papíralapú anyakönyvek és névjegyzékek őrzéséről és a bejegyzések lezárásáról;
- ellátja az anyakönyvi kivonatokkal, adatszolgáltatásokkal, hatósági bizonyítványokkal kapcsolatos feladatokat és az elektronikus anyakönyvi rendszer által generált adatrögzítési feladatokat;
- ellátja a születés, házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat, haláleset és válás anyakönyvezésével kapcsolatos feladatokat és igazolást ad ki az anyakönyvezés elhalasztásáról;
- közreműködik a házasságkötési, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítési és a családi eseményeken;
- átvezeti az elektronikus anyakönyvi nyilvántartásban rögzített változásokat a központi nyilvántartáson;
- elvégzi a névváltoztatással kapcsolatos anyakönyvezési feladatokat;
- felveszi és rögzíti az elektronikus anyakönyvi rendszerben az apai elismerő nyilatkozatról szóló jegyzőkönyvet és intézi az ezzel kapcsolatos ügyeket;
- ellátja az állampolgári eskütétellel kapcsolatos feladatokat és közreműködik a honosítási ünnepségen;
1.2.2. a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásával és a központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok;
1.2.3. választások előkészítésével és lebonyolításával összefüggő feladatok.
1.3. Szociális ügyintéző
- ápolási céllal nyújtott települési támogatás megállapítása iránti kérelmekkel kapcsolatos ügyintézés;
- lakásfenntartási célú települési támogatás, lakbértámogatás iránti kérelmek vizsgálata, döntések előkészítése;
- települési támogatási formák közül a meghatározott időszakra nyújtott és elemi kár esetén nyújtott rendkívüli települési támogatás iránti kérelmek, kamatmentes kölcsön formájában nyújtott és a temetési céllal nyújtott települési támogatás iránti kérelmekkel kapcsolatos feladatok ellátása;
- gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatással kapcsolatos kérelmek intézése;
- a munkakörébe tartozó szociális támogatások felhasználásáról a hozott határozatok alapján rögzíti az adatokat és nyilvántartást vezet (PTR);
- adósságkezelési célú települési támogatás iránti kérelmek felülvizsgálata, döntések előkészítése;
- köztemetéssel kapcsolatos eljárás lebonyolítása;
- munkakörébe tartozó ügyekben társhatóságoktól, illetve más hivatalos szervektől érkezett megkeresésekre válaszadás, szükség esetén környezettanulmány készítése;
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezménnyel, hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet megállapításával kapcsolatos kérelmek vizsgálata, döntések előkészítése;
- felelős a munkaköréhez tartozó, a tárgyévi költségvetésben jóváhagyott pénzeszközök kiadási előirányzatának betartásáért, szükség esetén kezdeményezi a pótelőirányzat igénylését az irodavezetőnél;
- helyi Esélyegyenlőségi Programban meghatározott feladatok végrehajtása, lebonyolítása, a kétévente esedékes felülvizsgálat lebonyolítása;
- a Mór Mikrokörzeti Szociális Intézményi Társulás és a Móri Többcélú Kistérségi Társulás Szociális Koncepcióinak 2 évenkénti felülvizsgálata;
- munkaköréhez tartozó előterjesztések vonatkozásában közreműködik a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseire anyagok előkészítésében, részt vesz a Bizottsági üléseken, közreműködik a Bizottság döntéseinek érintettekkel történő közlésében;
- fogadja a védett fogyasztói kérelmeket, előkészíti a védett fogyasztói igazolásokat;
- területét érintő statisztikai jelentéseket határidőre elkészíti.
1.4. Hatósági ügyintéző
- újszülöttek családjának támogatásával kapcsolatos kérelmeket felülvizsgálja, döntéseket előkészíti;
- első lakáshoz jutók pénzügyi támogatásának intézése;
- intézi a szünidei gyermekétkeztetéssel kapcsolatos feladatokat;
- a települési támogatási formák közül az eseti jelleggel nyújtott rendkívüli települési támogatással kapcsolatok kérelmek döntésre előkészítése
- munkakörébe tartozó előterjesztések vonatkozásában közreműködik a Képviselő-testület, valamint a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseire anyagok előkészítésében;
- a Szociális és Egészségügyi Bizottság üléseire meghívókat kiküldi, részt vesz a Bizottsági üléseken, elkészíti az ülések jegyzőkönyveit, gondoskodik a döntések aláíratásáról, a Nemzeti Jogszabálytárba történő felterjesztés végett az ülésekről készült jegyzőkönyveket megküldi a szervezési ügyintézőnek, valamint közreműködik a Bizottság döntéseinek érintettekkel történő közlésében;
- Móri Többcélú Kistérségi Társulás Egészségügyi Bizottságának, valamint a Mór Mikrokörzeti Szociális Intézményi Társulás Szociális Bizottságának üléseire kiküldi a meghívókat, előterjesztéseket, az ülésekről jegyzőkönyvet készít, gondoskodik a határozatok aláíratásáról, a Nemzeti Jogszabálytárba történő felterjesztés végett az ülésekről készült jegyzőkönyveket megküldi a szervezési ügyintézőnek;
- gondoskodik a Szociális Kerekasztal üléseinek megszervezéséről és lebonyolításáról;
- vezeti a téli tűzifa osztás nyilvántartását;
- közreműködik az élelmiszercsomag formájában nyújtott települési támogatás kiosztásának megszervezésében és lebonyolításában;
- munkakörébe tartozó ügyekben társhatóságoktól, illetve más hivatalos szervektől érkezett megkeresésekre válaszadás, szükség esetén környezettanulmány készítése;
- a munkakörébe tartozó szociális támogatások felhasználásáról a hozott határozatok alapján rögzíti az adatokat és nyilvántartást vezet (PTR);
- gondoskodik az Iroda dolgozói tekintetében a jelenléti ívek rendszerezéséről;
- vezeti a szabadság-nyilvántartást az Iroda dolgozóira vonatkozóan;
- területét érintő statisztikai jelentéseket határidőre elkészíti.
1.5. Hatósági és hagyatéki ügyintéző
1.5.1. Hatósági ügyek tekintetében:
- hatósági engedélyeztetés lebonyolítása bejelentés- és működési engedély- köteles kereskedelmi tevékenységek, valamint bejelentés- és telepengedély- köteles kérelmek benyújtása eseté;
- lebonyolítja a kérelemben folytatni kívánt tevékenység (ipari, kereskedelmi) engedélyezésével kapcsolatos eljárást;
- beszerzi a szükséges dokumentumokat, igazolásokat, megkeresi az illetékes szakhatóságokat, és bekéri a szakhatósági hozzájárulásokat;
- szükség esetén helyszíni szemlét tart, megállapításait jegyzőkönyvben rögzíti.
- bejelentésköteles tevékenység esetén igazolást állít ki, engedélyköteles tevékenység esetén határozatot és igazolást készít, melyet megküld az érintetteknek, az adatokról jogszabályban előírt tartalommal, naprakész nyilvántartást vezet. Gondoskodik arról, hogy a város honlapján, illetve a Zala Megyei Kormányhivatal honlapján az aktuális nyilvántartás jelenjen meg.
- az engedély kiadását követően ellenőrizheti a személyi, tárgyi feltételek meglétét, a működés jogszerűségét.
- zenés-táncos rendezvények tartásával kapcsolatos ügyintézés.
- szálláshely szolgáltatási tevékenység engedélyezési eljárás lebonyolítása.
- vásár-, piactartás engedélyezési eljárását lebonyolítja.
- kivizsgálja a működéssel, telepekkel kapcsolatos panaszbejelentéseket.
- együttműködik a szakhatóságokkal, a módszertani intézmények képviselőivel, valamint az eljárásban közreműködő más hatóságokkal.
- vadkár megállapítására irányuló eljárás lefolytatásában közreműködik.
- termőföld adásvételi szerződések, illetve haszonbérleti szerződések kifüggesztésével kapcsolatos kérelmek felülvizsgálata, jogszabályi előírásoknak megfelelően benyújtott kérelmek esetén az adásvételi, valamint haszonbérleti szerződések kifüggesztése, ezt követően iratjegyzék készítése. Egyéb kifüggesztési kérelmek teljesítése.
- intézi a növényvédelmi tevékenységgel, ezen belül a parlagfű és egyéb gyomnövény mentesítésével kapcsolatos ügyeket;
- nyilvántartást vezet a bejelentett méhcsaládokról;
- kezeli a bejelentett ebek nyilvántartását;
- elvégzi határidőre a területét érintő statisztikai jelentéseket.
1.5.2. Hagyatéki ügyek tekintetében:
- hagyatéki ügyekben a közjegyzői, illetve más államigazgatási szervek megkereséseinek intézése, hagyatéki leltár elkészítése.
- pénzintézetek, egészségbiztosítási pénztárak és egyéb adatszolgáltatás kérésére jogosult szervek halálesettel kapcsolatos megkereséseinek teljesítése.