Tájékoztatás az EESZT lakossági szolgáltatásainak elérhetőségéről
Dr. Takács Péter egészségügyi államtitkár az alábbiakra hívja fel a tisztelt lakosság figyelmét az Ügyfélkapu használatának változásával kapcsolatban az EESZT lakossági szolgáltatásainak elérhetőségét illetően.
A lakossági portál (https://www.eeszt.gov.hu/hu/) és az EgészségAblak minden TAJ számmal és elektronikus azonosítással rendelkező állampolgár számára továbbra is egyszerű és kényelmes megoldást nyújt az eReceptek és az egészségügyi dokumentumok megtekintésére és letöltésére, változatlan formában.
A lakossági portál és az EgészségAblak alkalmazás használatakor azt tapasztalhatja, hogy a bejelentkezés gomb megnyomása után, már csak két féle azonosítási mód közül lehet választani, ez a DÁP mobilalkalmazás és az Ügyfélkapu+ szolgáltatás.
Így ahhoz, hogy továbbra is hozzáférjen egészségügyi adataihoz, ezek valamelyikével kell rendelkeznie. Aki eddig a korábbi Ügyfélkapu segítségével lépett be, 2025. január 16. után ezt már nem teheti meg, Mindkét szolgáltatás a Belügyminisztériumtól függetlenül, központilag került kifejlesztésre.
Az új azonosítási módokról az alábbi honlapon tájékozódhat, ahol részletes leírást, és útmutatót talál az alkalmazás feltételeiről.
Az Ügyfélkapu+ igénylése: https://ugyfelkapu.gov.hu
Digitális Állampolgár mobilaklamazás (DÁP) esetén: https://dap.gov.hu
Az egészségügyi szolgáltatásokat a rendszerek továbbra is az állampolgárok által ismert, megszokott módon biztosítják a felhasználók részére. Elképzelhető, hogy a kezdeti időszakban több felhasználónak lesz problémája a bejelentkezéssel. Amennyiben a felhasználó nem tudja sikeresen elvégezni az azonosítást, úgy azokban az esetekben mindenképpen javasoljuk a kormányablakok megkeresését, vagy a fentebb hivatkozott weboldalak áttanulmányozását, vagy közeli hozzátartozó segítségét.