TÁJÉKOZTATÓ a lakás rendeltetési egységek számáról szóló hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó szabályok megváltozásáról
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy 2023. január hónapban módosultak az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Kormány rendeletben a többgenerációs épületekben található rendeltetési egységek számának megállapítására vonatkozó szabályok.
- A lakás rendeltetési egységek számának meghatározásánál már nem kell figyelembe venni a lakások önálló bejáratára és a lakások műszaki megosztására vonatkozó előírásokat, azaz a lakásoknak önálló bejárattal nem kell rendelkezniük, a lakások nyílhatnak egymásból is, átjárhatóak lehetnek.
- A változást követően egy mérési ponthoz (felhasználási helyhez) továbbra is maximum 4 lakás tartozhat, de a társasházak egyéb önálló ingatlanán, azaz egy albetéten belül több, de legfeljebb 4 további kialakított lakás is figyelembe vehető.
- A lakások megfelelőségét az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 105. § (1) bekezdésben leírt egyéb követelmények szerint továbbra is vizsgálja a jegyző.
Figyelemmel a fentiekre, újra benyújthatják kérelmüket azok a tulajdonosok, akiknek az ingatlana a jogszabályi változást követően már megfelel a vonatkozó előírásoknak.
A hatósági bizonyítvány a csatolmányban található formanyomtatvány kitöltésével következő módon igényelhető:
A kitöltött, tanúzott nyomtatványt VAGY elektronikus úton az ügyfélkapun e-papíron (https://epapir.gov.hu/) VAGY postai úton, VAGY személyesen, a polgármesteri hivatal portáján lévő gyűjtőládába kell bedobni.
További tájékoztatást a 22/560-805 telefonszámon lehet kérni.